Go Aussie, yeah! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Yvette Erf - WaarBenJij.nu Go Aussie, yeah! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Yvette Erf - WaarBenJij.nu

Go Aussie, yeah!

Blijf op de hoogte en volg Yvette

31 Januari 2014 | Australië, Rainbow Beach

Lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes!

Eindelijk onze eerste reisverslag. We kregen al commentaar dat het zo lang duurde, maar hier is die dan hoor! Ondertussen al zo'n 1600 kilometer verder richting het zuiden, zijn we in Rainbow Beach beland. We zullen even beginnen bij het begin. Pak een lekker drankje en ga er maar even goed voor zitten, want dit gaat een lang verslag worden!

16 januari vertrokken we dan eindelijk van Schiphol en 18 januari kwamen we in Cairns aan. 3 vliegtuigen, 4 luchthavens en een hele hoop duanecontroles rijker, maar we hebben het overleefd. De vlucht vonden we zelfs meevallen, we hadden het veel erger verwacht! Op het vliegveld aangekomen werden we opgehaald door een shuttlebusje. Deze bracht ons naar het hostel, Caravella. Gelijk maar even op bed neergeploft, het was toch wel een beetje vermoeiend zo'n reis. Na onze powernap zijn we de "stad" gaan verkennen. Op de Esplanade (soort van boulevard) gelopen, wat winkeltjes bezocht, een boodschapje gedaan. 's Avonds vroeg naar bed want we hadden wat bij te slapen. De volgende dag zijn we langs een touroperator gegaan en hebben we besloten om voor 2 weken een campervan te huren. Ook hebben we een trip naar het Great Barrier Reef en twee andere tours geboekt. Samen met een jongen die daar werkt hebben we een beetje een planning gemaakt voor de tijd dat we in Australie zitten. Anders word het helemaal niks!

Maandag was het al zover, onze eerste trip naar het Great Barrier Reef. Om 8 uur moesten we verzamelen bij de haven en gingen we met een catamaran een dagje de zee op. We hadden geluk want het was prachtig weer. Na een paar uur hadden we onze eerste stop om te snorkelen, deze viel alleen een beetje tegen. Erg kleurloos en weinig vis. Gelukkig maakte de heerlijke lunch en de tweede stop een hoop goed. Vanaf de boot zagen we al een zeeschildpad, BAM. Die hebben we in de pocket! Bij deze stop was ook nog een klein eilandje, die helemaal vol vogels zat. Na een uurtje moesten we weer terug de boot op om weer richting de haven te varen. En jahoor, lucky Vince zag weer een dolfijn! Om een uurtje of 5 waren we weer terug in de haven, zo rood als lobsters... Auch! Maar we hebben wel genoten van het dagje en als af afsluiter een heerlijk zelfgemaakte tonijnsalade gegeten. Jammie! De volgende dag was voor ons even een chil dagje, lekker langs het zwembad gehangen en 's avonds onze tas ingepakt want morgen begon de trip pas echt.

Om 10 uur konden we onze prachtige campervan ophalen, paars-groen. Wie bedenkt deze kleuren in godsnaam? Voor de echte Jucy lovers (zo heet het bedrijf waar we hem gehuurd hebben)! Maar we mogen niet klagen, koelkast, airco, kookstelletje alles erop en eraan! Nadat we de campervan hadden opgepikt zijn we richting het Noorden gereden, met als eerste stop Port Douglas. Na deze stop zijn we nog Noordelijker gereden, naar Mossman Gorge. We wilden natuurlijk ook een stukje rainforest zien! Hier hebben we een verfrissende duik gemaakt in een waterval. Heerlijk. Op het kaartje wat we gekregen hadden stond dat er ook nog een korte wandeling te maken viel door het regenwoud. Van ongeveer 2,4 kilometer. Doen we wel even dachten we, maar deze 2,4 kilometer leken wel 10 kilometers. Pffffff, bergje op, bergje af, muskito beet hier en weer daar. Hadden wij ons maar ingesmeerd.... Een paar uur later waren we dan eindelijk terug bij het begin. We zijn toen verder gereden naar Daintree River. Hier hebben we een aantal prachtige foto's gemaakt en zijn we weer naar Port Douglas gereden om voor het eerst ons kookstelletje uit te proberen. Aardappelen, wortels en een heerlijk kangeroo burger stonden er op het menu. Top dinner. Voor de overnachting zijn we weer terug gereden naar Cairns. De jongen van het verhuurbedrijf had gezegd dat we overal makkelijk konden overnachten. Alleen overal waar wij wilden parkeren stond niet "kamperen". Uiteindelijk hebben we de campervan een aantal straten van de Esplanade af gezet onder een boom. Wij dachten slim te zijn lekker in de schaduw en de volgende dag niet wakker worden met een hete zon op het dak. Dit was alleen niet zo een goed plan als dat we dachten.. Heeeeeel vroeg in de ochtend werden wij namelijk al wakker gemaakt door een hoop kabaal. Vogels dachten we, maar nee familie vleermuis hing boven ons in de boom. De hele familie en geloof mij dat was een grote familie! Door het kabaal konden we niet meer slapen en zijn we maar de campervan uitgegaan. Kwamen we er ook nog eens achter dat de hele kar onder de vleermuizenkak zat. Fijnnnnnn.... Toen zijn we maar richting de Lagoon (een soort zwembad aan de boulevard) gegaan voor een vroege ochtendduik tussen de oudjes en hebben we ons daarna opgefrist in de openbare douches.

Vandaag was het alweer donderdag en stond het Atherton Tablelands op het programma. Een gebied ten zuiden van Cairns, wat meer landinwaarts. Hier hebben we stops gemaakt bij Lake Barrine, Lake Eacham en de Milla Milla Falls. Het laatste was toch wel het hoogtepunt van de dag. Hier kwamen we onze eerste Nederlanders tegen, yeaay! Een stel uit Alkmaar. Het is toch wel lekker om weer even Nederlands met elkaar te kunnen praten in plaats van Engels. Wat tips en goede adviezen uitgewisseld en onze tour verder vervolgd richting Townsville. Daar aangekomen hebben we overnacht op een camping. Beter geslapen als de vorige nacht, lekker rustig. Geen vleermuizenkak en kabaal maar met ons open dakraam onder de sterrenhemel! Lovely. De volgende ochtend zijn we met de ferry vanuit Townsville naar Magnetic Island gegaan. Op het eiland konden we de hele dag van de lokale bus gebruik maken voor maar 7,40 Aus Dollar p.p. Eerst zijn we naar Horseshoe Bay gegaan, het verste puntje van het eiland. Vanaf deze bay konden we een wandeling maken naar een andere Bay. Na een helse walk, van rotsen beklimmen en stijle afdalingen (met onze slippertjes) kwamen we dan eindelijk aan. Bleek het een nudisten strand te zijn. We kwamen onderweg al een Borat figuur tegen en dachten al bij onszelf het zal wel gewoon doorlopen. In de Bay hebben we een verfrissende duik genomen in de zee (wel met bikini en zwembroek hoor) en zijn we weer terug gelopen naar Horseshoe Bay. Nu waren we al een paar uur verder en we moesten wel nog even de koala's zien. Dus op naar het koala-resort! Helaas waren we hier te laat voor de koala tour. Geen koala's voor ons.. Met goede moed gingen we nog opzoek naar wilde koala's maar hierin slaagde we niet. We hebben dus gewoon keihard gefaald. Aan het eind van de dag moesten we alweer bij Nelly Bay zijn om de laaste ferry terug naar Townsville te nemen. Onze prive cruise, want we waren de laatste twee. Om kwart voor 8 kwamen we aan in Townsville en hebben we de campervan getankt, bammetjes voor onderweg gemaakt en hebben we onze roadtrip vervolgd, naar Airlie beach. Onderweg kwamen we onwijs veel auto's tegen met groot licht. Heel vervelend. Vincent maar seinen en seinen, tot dat er ineens een auto reageerde met zwaailichten en sirenes. Shit, politie..Oops! Gelukkig wisten we ons er onderuit te lullen en konden we verder rijden zonder boete. Na een paar honderd kilometers zijn we gestopt in het plaatsje Home Hill om te overnachten. Douche, toilet alles bij de hand. Luxe dus.

Zaterdagochtend zijn we vroeg vertrokken voor de laatste kilometers naar Airlie Beach. In het begin van de middag kwamen we hier aan, hebben we ingecheckt voor de trip naar de White Sunday Islands, hebben we een marktje bezocht, wat geshopt en aan de Lagoon gelegen. Toen was het weer tijd voor het vinden van een geschikte kookplek en overnachtingsplaats. Dat ging ons vrij makkelijk af, dus konden we 's avonds een lekker drankje doen in Magnums. Het was tenslotte zaterdag! Na een paar drankjes zijn we weer terug gelopen naar de auto en konden we weer heerlijk slapen onder de sterrenhemel. Totdat we de volgende morgen vroeg wakker werden van de regen die naar binnen viel. Dit was niet zo heel erg want we moesten ons toch inchecken voor de trip. Hier hadden we gelijk nieuwe mensen leren kennen, waar we nog even mee naar de Lagoon zijn gegaan. Om half 2 moesten we ons verzamelen in de haven en niet veel later konden we de boot op om de zee te trotseren. Na een paar uur varen ging de boot voor anker in een rustige bay. Hier hebben we een heerlijke BBQ-maaltijd gehad en hebben we in de avond spelletjes gespeeld om elkaar beter te leren kennen.

De tweede dag op de boot vertrokken we al vroeg. Vandaag kregen we jammer genoeg te horen dat we niet naar Whitehaven Beach gingen vanwege het slechte weer. In plaats hiervan zijn we naar een ander eiland gegaan, hebben we op twee plekken gesnorkeld en zijn we naar Black Island gegaan. Op de tweede snorkelplek zat echt een mega grote vis, van zo'n 1,5 meter lang. Damn wat een beest was dat! Je kon er zelfs mee zwemmen en hem aanraken. Heel coool. In de avond hebben we weer met zijn alle spelletjes gespeeld, bier en goon (4 liter pakken wijn) gedronken en gelachen om hilarische verhalen van elkaar. Geweldig wat voor fantasie mensen krijgen met wat alcohol in hun bloed. Noodle story. Gewoon zo'n moment waar je bij had moeten zijn! De andere dag moesten we wederom weer vroeg uit de veren. We gingen eerder dan gewoonlijk richting de haven er was namelijk een cycloon opkomst en die wilde we graag voor zijn. De zee was er alleen niet minder ruig om. Leek af en toe wel of de boot zou omkiepen met als gevolg Vinnie dik zeeziek! Blegh. Yvet lag lekker tukkie te doen, had dit gister al mee mogen maken.. Oke genoeg details.. We hebben de haven veilig en wel gehaald en we leven nog, alles gaat verder goed met ons haha. Deze dag hebben we maar even een camping geboekt om al het zeewater van ons af te spoelen, een wasje te draaien en even bij te komen. s' Avonds hebben we met de hele Habibi-crew (zo heet de boot) free beers and pizza genuttigd. Daarna zijn we lekker gaan slapen voor de volgende dikke roadtrip.

Woensdag hebben we de hele dag gereden van Airlie Beach naar een plekje 700 kilometer verderop, Marian Vale. Hier hebben we de nacht doorgebracht op een soort truckparking. De andere morgen, gister dus, zijn we via een plaats genaamd 1770/Agnes Water naar onze plek van bestemming gereden. Onderweg hebben we onze eerste wild langs de high way gespot. Rara wat zal dat eens geweest zijn.. neeee geen kangeroo's.. en nee ook geen koala's.. nog 1 kans.. nee ook geen walibi's. Die zien we alleen maar platgereden langs de weg. Het waren wilde paarden. Lucky us! Kort daarna kwamen we aan bij Dingo's. Hier moesten we ons inchecken voor de trip naar Fraser Island, die we aankomende zaterdag gaan maken. Hopen dat we dan beter weer hebben!

Het vervolg horen jullie snel, sneller als deze keer (gaan we proberen teminste). No worries, keep smiling and we hope you enjoyed our story.

Love,
Vince en Yvette

• 31 Januari 2014 - 13:08

Hennie Opdam:

Hallo Yvette en Vincent wat 'n leuk verslag,leuk om jullie zo te volgen en te weten dat het goed met jullie gaat. Geniet maar lekker van jullie reis,pas goed op elkaar en tot horens.Groetjes van Nico en Hennie.

• 31 Januari 2014 - 13:42

Wil Zonneveld:

Hoi lieverds,
    wat een leuk verslag was bijna of erbij waren alleen de zeeziekte hebben we maar overgeslagen
    wanneer zetten jullie er wat foto's op. Ga verder maar lekker genieten love you and miss you,
    sweet kisses van Wil en Cock

• 31 Januari 2014 - 17:19

Jan Erik En Joke:

Hoi Vin enYvette

Leuk om van jullie te horen zo te lezen hebben jullie al eenhoop gezien en beleefd zeeziek zijnis niet leuk weet er alles van, geniet er maar lekker van en tot het volgende verslag maar weer groetjes Jan Erik Joke.

• 31 Januari 2014 - 18:22

Ingrid:

Wow, wat een spanning en sensatie allemaal. Heel leuk om jullie avonturen zo te lezen. Je schrijft goed Yvette, bijna alsof we het zelf mee maken haha. Ben alweer benieuwd naar het volgende verhaal...Heel veel plezier en dikke kus voor jullie allebei XX

• 31 Januari 2014 - 20:31

Jacky:

Hé Yvette en Vince,
    Wat een geweldig verslag! Heerlijk om te lezen...brings back memories! Cairns, Daintree river en Mossman gorge ook geweest, prachtig daar. Jullie hebben echt al veel meegemaakt én ook mooie avonturen zeg. Nou, we denken aan jullie en vinden het hartstikke leuk om jullie te volgen. Je kunt enorm leuk schrijven dus we kijken al uit naar het volgende verslag (geen druk hoor...ha ha). Geniet zoveel mogelijk maar dat lukt volgens mij wel

• 03 Februari 2014 - 16:47

Petra En Ronald:

He yvette en vince, wat een avontuur !! Echt heel leuk om te lezen wat jullie daar allemaal meemaken.t is nog maar t begin !! Geniet ervan , xx ronald &petra