From citylife to beautiful nature and islands - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Yvette Erf - WaarBenJij.nu From citylife to beautiful nature and islands - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Yvette Erf - WaarBenJij.nu

From citylife to beautiful nature and islands

Blijf op de hoogte en volg Yvette

17 April 2014 | Maleisië, Langkawi Islands

Here we are again!

Dit keer iets eerder dan normaal, dan hoeven wij niet de hele middag achter de computer te zitten en kunnen jullie de zakken chips en chocoladerepen in de kast laten liggen.

7 April waren we aangekomen in Kuala Lumpur. De bus dropte ons net even buiten de stad. Het laatste stuk moesten we dus met de trein, metro, tram etc. reizen. Na een uur kwamen we dan eindelijk aan op de plaats van bestemming, China Town. Hier moesten we tussen de marktkraampjes door zigzaggen om ons hotel voor de komende dagen te bereiken. De eerste stap binnen was al gelijk een verlossing, AIRCO. Ook de eerste indruk was goed, tot we naar onze kamer begeleid werden... Naast de receptie een trapje af de kelder in. Hier was onze 'kamer' te vinden. Onze goede indruk was gelijk weg... Kamer was een groot woord. Een paar scheidingswandjes (niet eens van vloer tot plafond), schuifdeurtje (die niet op slot kon), een schilderijtje, lampje en stapelbed was DE kamer die wij dus geboekt hadden... Maar oke we zijn de beroertste niet en gaan het gewoon proberen. De belangrijkste spullen konden we gelukkig achter de receptie neerleggen als we weg gingen. Even gechillt en daarna Chinatown maar ingegaan voor een verkenningsronde. Wat verkopen ze hier allemaal weer? Zeg het maar, wat wil je hebben. Alles was hier te vinden. Na een rondje, zijn we opzoek gegaan naar eten. Eerst even in de Central Market gekeken. Daar waren alleen souvenirs shopjes te vinden en een ongezellige foodcourt. Dat ging hem dus niet worden. Even verderop hadden we een gezellige Reggae bar gevonden. De rest van de avond genoten van heerlijk eten, lekkere mojito's en biertjes en Bob Marley (zijn muziek dan).

De volgende ochtend beroerd wakker geworden en dit keer niet eens van de drank, maar van schreeuwende kinderen. Conclusie: hier gaan wij niet nog een nacht doorbrengen! Bij de receptie, maar even duidelijk gemaakt dat dit niet helemaal de kamer was die we op internet gezien en geboekt hadden. Na wat overleg met de baas konden we in eerste instantie naar zo'n zelfde kamer boven verplaatsen, hier lag alleen geen matras in een van de bedden. Dat zou allemaal geregeld worden. Even later kwam de receptioniste zelfs met het nieuws dat we naar een echte hotelkamer mochten verhuizen en dat voor dezelfde prijs. Hebben wij weer even mazzel. De dag begint dus toch nog goed. Nog wat gegeten bij de buren en op pad gegaan. De bedoeling was om naar de botanische tuinen te gaan, maar verder als de moskee zijn we niet gekomen. Het was zo benauwd buiten. Na een paar stappen was je al dood op. Na een kijkje genomen te hebben in de moskee (in paarse jurken) zijn we maar weer richting het hotel gelopen. Begon het onderweg een partijtje te regenen en onweren, niet te kort!! Dus maar even een tussenstop gemaakt bij de Subway, hadden toch honger dus het kwam goed uit. Toen het weer een beetje droog was onze weg vervolgt richting het hotel. De rest van de dag niet zoveel uitgevoerd, op het avondmaal na niet zo veel gedaan en vroeg gaan slapen. Dag 3 in Kuala Lumpur was het plan om naar het Sepang International Circuit te gaan. Dit liep alleen even iets anders allemaal. Op tijd weg gegaan, maar het openbare vervoer deed er zo lang over dat we nooit optijd op het circuit konden zijn. Morgen weer een dag.. Plannen gewijzigd en maar weer de stad in gegaan. Na een rondje voor jan doedel gelopen te hebben de troerslles goed onderhouden. Dit stond ons meer aan. Wat foto's gemaakt van de Twin Towers, winkelcentrum eronder bezocht en genoten bij de Sushiking. Ondertussen was het buiten al donker geworden en was er een lichtshow gaande in de fontijn achter de Twin Towers. Prachtig om te zien! Evenals de belichte Twin Towers! Op beeld gezet en met de trein terug gegaan naar het hotel. De volgende dag vroeg het bed uitgegaan, dit keer nog eerder vertrokken naar het circuit. Duurde allemaal weer uren, maar door het laatste stukje met de taxi te gaan het wel gered! Eerst het museum bekeken, gevolgd door de rondleiding zelf. Samen met een Engels gezin werden we met een busje rondgeleid over het circuit. Stops bij; de twee rechte stukken, paddockgebouw, winnerspodium, pitstraat en herdenkingsplek van Marco Simoncelli. Na 1,5 uur konden we weer richting Chinatown. Natuurlijk ook weer een gedoe, maar deden er wel korter over als de heenweg. Snel een vette hap bij de Mac gehaald en diverse dingen geregeld voor de volgende bestemming, Cameron Highlands.

Om 13.30 zou de bus richting het midden van het land vertrekken. Werd alleen een uurtje later, moesten de bus nog even vol zien te krijgen.. Na een alles omvattende rit van verschillende stops, onmogelijke tankplekken en een bellende buschauffeur op bergweggetjes kwamen we om 19.00 aan in Father's Guesthouse. Hier werden we vrolijk ontvangen door een omgebouwde. Weer eens wat anders. De lange broeken en truien mochten we voor de verandering ook weer een keer uit de tassen trekken. De temperaturen, hier hoog in de bergen, lagen even wat lager dan wat we gewend waren. Na kleren geswitcht te hebben zijn we bij een Nederlands Cafe wat gaan eten. Was wel even een rare gewaarwording in de bergen van Maleisie, maar leuk! Als toe nog een koffie gehaald bij de Starbucks en vroeg gaan slapen. De volgende dag moesten we er namelijk vroeg uit voor een trip, Mossy Forest. Met deze trip gingen we met een 4WD de bergen in. Eerste punt op de planning waren de theeplantages, wauw wat een uitzicht! Waren al onder de indruk hiervan, blijkt dit niks te zijn in tegenstelling tot de theeplantages in China of Japan.. Daarna zijn we naar het hoogste punt van de Cameron Highlands gegaan, Mt. Brinchang. Hier konden we een torentje opklimmen waar je een prachtig uitzicht had over het gehele gebied. Vervolgens zijn we het echte Mossy Forest ingegaan. Ook dit was weer adembenemend, leek wel of we in de Lord of the rings beland waren (mensen we moeten echt zuiniger op deze aardbol zijn!!). Bleek wel weer dat we een goede gids te pakken hadden, hij wist echt overal wat over te vertellen en zo passioneel! Gewoon in 1 woord: SUPER. Toen stond de BOH tea centre alweer op het programma. De fabriek bekeken en natuurlijk de thee geproefd (onder het genot van een gebakje!). Om 1 uur gingen we weer richting het guesthouse en was de zon ingeruild voor keiharde regen. Dat werd de rest van de dag dus chillen in ons joggingspakkie. Ook wel eens lekker. Tussen de buien door nog een pannekoek en chicken curry gescoord bij een doof stel en 's avonds bij een Indiaas tentje gegeten.

Zondag werd het tijd voor de eilanden. Na het vroege ontbijt gingen we met de bus naar Penang. 5 uur later kwamen we aan in Georgetown. Nu nog naar het guesthouse. Voor niks een stukje met de free shuttlebus meegegaan (bleken we achteraf makkelijk te kunnen lopen). In het guesthouse aangekomen, bleken we de eerste officiele gasten te zijn. Vandaar dat we geen reviews op internet vonden. Ja na het Kuala Lumpur incidentje lezen wij graag alle reviews eerst. Dit was gelukkig een top verblijf, met super vriendelijke eigenaren en heerlijke bedden. Die middag voor de verandering weer sushi gegeten bij sushiking en 's avonds tot laat opgebleven om de wedstrijd van Ajax te zien. Helaas nog niet officieel kampioen... Maandag hebben we lekker Hollands, op de fiets, de stad verkend. Wat een super leuke stad is dit toch! Overal charmante oude huisjes, muurschilderingen en andere kunstwerken te vinden. Kunnen wel zeggen dat dit de leukste dag in Maleisie is geweest! De dag goed afgesloten met echt Malaysian food bij Micke's Place. Een look a like 'La Cubanita' interieur met overal leuke teksten van gasten op de muren en plafond, maakte het helemaal af. De volgende dag zijn we een dagje naar het strand gegaan. Was alleen jammer dat we eerst een uur met de bus moesten rijden om er te komen. Daar lekker aan het strand geluncht en heerlijk van de zon genoten. In de avond weer bij Micke's Place wezen eten en dit keer onszelf nog verwend met een heerlijk stukje huisgemaakte brownie. Jammmmmmmmmm!

Gister zijn we per fastboat (wat leek op een vliegtuig) afgereisd naar het volgende eiland, Langkawi. In de middag kwamen we daar aan en moesten we eerst nog een stukje met de taxi naar ons hotel. Gelukkig hadden we toevallig een groepje Chinezen gevonden die in het zelfde hotel verbleven dus konden we een taxi delen. Scheelde weer wat Ringe's! Na een prijs afgesproken te hebben met de chauffeur, kon het ritje van zo'n half uur beginnen. Onderweg was het enige was het enige wat de chauffeur kon uitkramen dat we een goedkope taxi hadden en dat we misschien wel wat meer moesten geven.. Hier niet op in gegaan, we hadden tenslotte al een prijs afgesproken. Kwamen we aan werd die een partij neidig! We waren asociaal, hij had geen geld, wilde meer en anders hoefde die helemaal niks. Wat een rare meneer. Uiteindelijk trok die toch het afgesproken bedrag uit onze handen en ging die er vol gas vandoor. Bedankt he chauffeurtje!

Het was ondertussen alweer tijd voor het strand, bikini en zwembroek aan en gaan. Deze 2 dagen op Langkawi lekker bijkomen op het Bounty strand. Niet verkeerd dachten we zo..

Nou werkse allemaal en de hartelijke groeten. Dikke kus!

• 17 April 2014 - 11:03

Hennie Opdam:

Hallo jongelui als ik het zo lees eten jullie er goed van,en geen maag en darm stoornissen ? Wat hebben jullie weer 'n hoop gezien .leuke foto's weer op FB, hebben jullie nog geen rugklachten van het dragen van de rugtas ? Zal wel niet want ik hoor je daar niet over.Nou veel plezier nog en tot horens. Daag !! Nico en Hennie.

• 18 April 2014 - 12:30

Jan Erik En Joke:

Weer een mooi verslag van jullie belevenissen we blijven zo goed op de hoogte van alles wat jullie daar meemaken nog veel plezier en tot gauw maar weer.
    Groetjes Jan Erik en Joke.