Bye Queensland, Hello New South Wales. - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Yvette Erf - WaarBenJij.nu Bye Queensland, Hello New South Wales. - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Yvette Erf - WaarBenJij.nu

Bye Queensland, Hello New South Wales.

Blijf op de hoogte en volg Yvette

09 Februari 2014 | Australië, Byron Bay

Hallooooooo!

Daar zijn we weer. Dit keer iets sneller als de vorige keer, zoals beloofd.
Ondertussen alweer een week verder en natuurlijk weer veel meegemaakt.

Om te beginnen met de 3 daagse trip naar Fraser Island, een eiland nog geen kilometer van de kust (Rainbow Beach) en wat ook nog eens op de werelderfgoed lijst staat. Er stond ons dus wat moois te wachten. De trip begon al vroeg op de zaterdagochtend. 6 uur ging de wekker.. Tassen waren de avond ervoor al ingepakt dus het enige wat we nog moesten doen was uitchecken en genieten van een heerlijk GRATIS pancake breakfast. Na dat onze buikjes vol waren kon het avontuur echt beginnen. We zaten in een groep van 8 personen en hadden onze eigen 4WD "gekregen" waar iedereen om de beurt in mocht rijden. Ook kregen we elk een coolbox voor het eten, een coolbox voor onze drank, nog 2 andere boxen met eten en een lijst met het "menu". We moeten dus zelf koken, is dat weer even jammer. Al deze boxen en onze tassen ingeladen waren we klaar om te gaan. Een stukje van het hostel vandaan was de plek waar we met de ferry naar Fraser konden. Met een 10 minuutjes waren we op het strand aangekomen. Geen kade, niks. De ferry dropt je rechtstreeks op het strand, er zijn namelijk geen wegen te bekennen op dit eiland iedereen rijd hier met een 4WD. Anders kom je niet ver. Eerst een stuk over het strand gereden en daarna al snel het bos in. Rond 12 uur kwamen we aan in een klein dorpje, waar we een lunch gemaakt hebben met de groep. En waar de jongens ook even een potje voetbal hebben gespeeld. Of naja gespeeld, het duurde eerst een tijdje om de bal uit de boom te krijgen. Na de lunch zijn we verder gereden naar Lake McKenzie, een meer midden op het eiland gevormd door regendruppels. Ook het zand hier was zo fijn dat je het kon gebruiken om je lichaam te scrubben en je tanden te poetsen! Met een uurtje moesten we alweer terug naar de auto's om verder te rijden. En wat voor weg! Bumpy ride! Elsbroek is er niks bij.. Onze volgende stop was een wrak midden op het strand. Een oud schip wat in eerste instantie verkocht was aan Japan, maar door een flinke storm op Fraser Island is beland. Toen wilde de jappies hem ineens niet meer hoor! Sinds 1935 ligt die hier dus al en wordt het beschouwd als een "bezienswaardigheid". Vanaf deze stop was het nog maar een klein stukje over het strand rijden naar het kamp, waar we de komende 2 nachten gaan koken, drinken en slapen. Deze avond stond er rijst met kip en groente op het menu. Met een goede samenwerking was dit zo in elkaar gefixt en hadden we de hele avond nog om de cider en goon te drinken. Gezellig met zijn alle om het kampvuur!

De volgende ochtend werden we al vroeg gewekt dat het ontbijt klaar was, scrumbled egg with toast. Vandaag stond er een hoop op de planning. Eerst zijn we naar een creek geweest, waar we nog even konden zonnen. De zon scheen eindelijk weer is! Daarna zijn we terug gereden naar het kamp voor een broodje en zijn we naar het Champagne Water gereden. Een drietal "pools" aan de rand van de zee, waar elke keer zeewater in komt. Door de golven worden er in het water belletjes gevormd, vandaar de naam Champagne Water. Na het verfrissende water konden we weer gaan zweten, want de volgende stop was Indian Rock. Hele hoge rotsen aan de rand van de zee, een van de hoogste punten van het eiland met een prachtig uitzicht over zee en een deel van het eiland. Met een beetje mazzel kon je hier ook haaien zien zwemmen. Wij hadden alleen die mazzel niet..... Toen was het alweer tijd om terug te keren naar het kamp om onze tweede 5 sterren maaltijd te koken. Biefstuk met gebakken aardappeltjes. Dit smaakte 10 x zo goed als de maaltijd van de dag hiervoor! In de avond weer een feest, met bier en goon. De volgende ochtend moesten we voor de verandering nog vroeger op. Jippie! Echt ons ding. We werden gewekt door onze zingende gids met zijn banjo. Deze nacht wel beter geslapen door het 2de slaapmatje. Wat we gekaapt hadden. Ontbeten, spullen ingepakt en op naar het tweede Lake, Lake Wabby. Een klein meer omringd door zandduinen en bos. Dit was onze laatste stop want het was alweer tijd om naar Rainbow Beach terug te keren. Wat een geweldig eiland was dit en oja we hebben ook nog wat dingo's gezien (de oorspronkelijke bewoners van Fraser).

's Middags kwamen we weer aan op het grootste eiland van de wereld. Even afkoelen in het zwembad en verder gereden in onze geliefde Jucy campervan naar Noosa. Naar Australia Zoo dachten we.. Had Vin de verkeerde Zoo ingetypt in de TomTom, kwamen we bij een of andere botanische tuin aan. Dit is het niet helemaal, geen wild dier te bekennen.. Toen maar even de juiste Zoo ingevoerd, the Real Australia Zoo. Daar aangekomen, gevraagd hoelaat het open was de volgende dag en een plekje gezocht om te overnachten. Zo dat we de volgende dag niet zo'n lang stuk hoefde te rijden. Maar eerst moesten we nog regelen met Jucy dat we de campervan een dag langer konden krijgen. Dit ging helaas niet lukken, dus moesten we Australia Zoo een dagje uitstellen en doorrijden naar Brisbane om de campervan in te leveren. Nadat we hem ingeleverd hadden moesten we nog een hostel vinden. Bepakt en bezakt liepen we daar door de stad. Waarom gingen we ook alweer backpacken? Jeutje mina wat was dat zwaar. Volle zon op je porrem. We moesten met de trein een paar haltes verder voor de hostels en kwamen uit in Roma Street. De hostelstraat van Brisbane, hier moesten we dus wel slagen. Na weer 5 minuten lopen met de zware tassen hadden we een goed hostel gevonden. Een prive kamer was alleen een beetje duur dus kozen we ervoor te slapen in een Dorm met 14 andere. Ge-wel-dig. Kwamen we daar aan stonk het naar allemaal vieze zwervers. Oke, 1 keer en nooit meer!! Na dat we geinstalleerd waren zijn we de stad gaan verkennen. Liepen we zomaar tegen een sushi tentje op, 3 rollen voor $5. Dat slaan we natuurlijk niet over. Jummmmieeeeee, dit was genieten. Verder nog wat rondgelopen, tickets gekocht voor Australia Zoo en boodschappen gedaan. Deze avond een beetje vroeg gaan slapen.

Woensdag, Australia Zoo!! Vroeg het bedje uit zodat we de hele dag hadden. Met de trein zijn we erheen gegaan, hadden we hem nog gemist moesten we weer een half uur wachten. Om 11 uur kwamen we dan eindelijk op station Beerwah aan. Met een shuttlebusje werden we naar de Zoo gebracht, waar we een plattegrond en planning van de shows kregen. Een beetje gekeken bij wat diertjes en om 12 uur was dan de beruchte Crocoshow! Wat een geweldige show!! Eerst allemaal vogels die om je heen vliegen en daarna gingen ze een krokodil voeren. Te gruwelijk, lijkt wel of die mensen niet bang zijn. Daarna door gelopen naar Roo Heaven, waar we de kangeroo's konden voeren. Yvet kon hier wel uren doorbrengen. Wat is dat leuk! De rest van de dag nog door een koala verblijf gelopen (en ermee op de foto), een tijger- en vogelshow gezien en was het alweer tijd om terug naar Brisbane te keren. Dit keer met een klein shuttlebusje, scheelde weer een uur en wat dollars. Hebben wij weer mazzel. 's avonds onze tassen weer ingepakt want morgen vertrekken we weer naar Surfers Paradise (Gold Coast).

Om 8.45 ging de bus en met 1,5 uur waren we er al. Om 2 uur konden we pas op onze kamer dus zijn we de stad ingegaan. We dachten echt dat het zo'n surfers dorpje was, maar het is gewoon een hele stad met hoge torens alles. En heel veel Chinezen en Jappies. Boodschappen gedaan en weer lekker sushi gehaald (we zijn niet verslaafd hoor!). 14.00 konden we eindelijk naar onze kamer. Dit keer veeeeeeeel beter. Een eigen kamer en badkamer/keuken die we moesten delen met maar 4 andere en het rook lekker! Even een tukkie gedaan, gegeten, gedoucht en in de avond was het plan om met Harriet en Harriet (ontmoet bij de Whitsunday tour) naar Sin City te gaan. Voor de ladies van 9 tot 12 uur gratis drank wat wil je nog meer. Kwamen we daar aan mochten we niet met onze slippers naar binnen. Daar ging ons geweldige plan... That sucks! De volgende dag maar sandaaltjes voor Yvet gehaald en luchtigere schoentjes voor Vin. Nu kunnen ze ons niet met weigeren. Om 14.25 ging onze bus naar Byron Bay weer. Kwam de bus optijd aan kwamen wij erachter dat we onze net gekochte schoenen in het hostel hadden laten liggen. Vin als een hyena terug gerend naar het hostel, want de bus kon echt niet wachten. " I can't hold the bus " kregen we maar te horen. Een lief gezichtje opgezet en maar hopen dat Vin snel terug zou komen. Gelukkig daar kwam die! Om 18.00 kwamen we aan in Byron Bay, een hippiedorpje. Weer een uur later, nu scheelt het 10 uur met Nederland. Bij hostel ingecheckt, foto's op facebook gezet en de het dorpje ingegaan voor eten. We hadden namelijk vouchers gehad voor een gratis maaltijd bij Cheeky Monkey's. Kregen we een mini bakje met pasta. Hadden we natuurlijk nooit genoeg aan dus hadden we maar een pizza erbij gehaald. Nu waren onze buikjes wel goed gevuld en konden we voldaan terugkeren naar het hostel.

Gister werden we wakker met een strak blauwe lucht, dit is hoe we het willen zien! Een tosti gebouwd en naar het strand! Heerlijk even zo'n dagje tussen door. In de avond genoten van ons stukje zalm, mislukte rusti en gezonde boontjes. Daarna was het tijd voor de Olympische Spelen. Wij maar wachten op Sven. Ging de ruimte om 12 uur sluiten konden we het niet zien..... Gelukkig werden we vanmorgen wakker met het nieuws dat er 3 Nederlanders het podium stonden.

Morgen alweer ons volgende avontuur, 5 daagse surfkamp. Waarbij we van Byron Bay afreizen naar Sydney. Om allerlei vette surfplekken te testen en te kijken of we de surfskills hebben. ZIN IN!!!!

Love,
Vince en Yvette

• 09 Februari 2014 - 12:21

Jan Erik En Joke:

Leuk en helder verslag van jullie fantastische reis het is echt genieten als ik het zo zie.
    Kijk julie wel uit met surfen. Grt Joke en Jan Erik

• 09 Februari 2014 - 15:39

Mary:

hoi Vincent en yvette weer genoten van jullie verslag het is echt genieten en nu op naar het surfen ik lees wel hoe dat is gegaan tot het volgden verslag van jullie

dikke kussen Mary

• 09 Februari 2014 - 20:15

Frank:

Hoi Yvette en Vincent,

Leuk schrijversduo zijn jullie, ga zo door en na 5 maanden kunnen jullie een boekje uitgeven!
    Ook de foto´s op facebook geven een goed beeld van wat jullie allemaal meemaken, top hoor.

Groetjes Frank xxxxxxx

• 10 Februari 2014 - 10:47

Wil:

Weer een geweldig verhaal heb er van genoten, kijk uit met het surfen vooral voor de haaien je weet maar nooit.
    Geniet ervan maar dat doen jullie al jullie beleven steeds meer en ik krijg steeds meer het gevoel dat
    ik daar ook heen moet.
    Liefs en kusjes

Wil

• 10 Februari 2014 - 11:51

Hennie Opdam:

Hoi Vincent en Yvette ik vind het geweldig wat jullie allemaal meemaken,en dat ik hier thuis achter m'n IPAD zo kan volgen wat jullie doen. FB is de uitvinding van de vorige eeuw ! De foto's zijn prachtig,leuke krokodil Vincent dat was er zeker wel een van 5mtr ? Houwen jullie de surfplanken heel !! Kijk uit voor de haaien!! En leuk dat jullie zoveel doen in groepsverband,lekker gezellig met elkaar.Genieten jullie maar lekker en tot horens,groetjes van Nico en Hennie.

• 11 Februari 2014 - 10:38

Ingrid:

Hoi Yvette en Vin,

Super wat jullie allemaal doen en beleven. Ik hoef nog steeds geen medelijden met jullie te hebben zo te lezen ;)

Veel plezier maar weer met de volgende avonturen!

XX Ingrid

• 11 Februari 2014 - 10:39

Ingrid:

Hoi Yvette en Vin,

Veel plezier maar weer met de volgende avonturen!

XX Ingrid

• 16 Februari 2014 - 17:20

Hans En Diana:

Hoi Vincent en Yvette,

We waren gisteren(15-02-2014) bij oma en die liet jullie verslag lezen.
    Wat leuk om te lezen dat jullie het zoooo naar de zin hebben.
    En dit is nog maar het begin van alles wat jullie nog voor de boeg hebben.
    Geniet er van .

Groetjes en een dikke knuffel van
    Hans en Diana