Eerste paar dagen.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yvette Erf - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yvette Erf - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen..

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

29 April 2012 | Suriname, Paramaribo

Hier is die dan mijn eerste verslag!

De eerste paar dagen zijn voorbij gevlogen, vandaag nog even een dagje om rustig aan te doen en dan morgen begint de stage periode. Heb er zin in!

Donderdag begon het avontuur natuurlijk, maar dan ook gelijk vanaf het eerste moment dat ik voor de Surinaamse balie stonden begon de stress al.. "Je zult voor een visum naar Amsterdam toe moeten" waren de woorden van de vrouw. Met wel 100 km per uur vlogen we over de weg heen, we moesten en zouden de vlucht op tijd halen. Aangekomen op het consulaat bleek er een storing te zijn.. Als een stel kippen zonder kop liepen Esmee en ik door de ruimte heen en die Surinamers maar zeggen: " Het komt goed, rustig aan ". Op dat moment leek het helemaal niet goed te komen. Ik kon wel gillen.

Na gezeur en getrek kregen we eindelijk een papieren formulier die we konden invullen. Nu konden we alleen nog maar wachten en hopen dat het visum op tijd af was.. En jahoooooor we werden verlost door de woorden: " Dames jullie visum is klaar ". Wat een opluchting was dat zeg! De vlucht had ook nog eens vertraging dus dat gaf ons weer wat rust. Op Schiphol onze koffers ingecheckt, nog even wat gedronken met vrienden en familie en om 10 voor 11 was het dan echt tijd om door de douane te gaan. Nog 1 keer keken we achterom om te zwaaien en weg waren we.

Na een goede vlucht waren we dan eindelijk na 8 uur vliegen en 1,5 uur vertraging om half 5 lokale tijd aangekomen. We stapten het vliegtuig uit en de eerste woorden die onze monden uit kwamen waren: " Dit is genieten, dit houden we wel vol die 3 maanden!! ". Een stempel in het paspoort gekregen, onze koffers gepakt en met het busje naar het appartement. Daar stonden onze huisgenootjes ons al op te wachten. Werd er nog een eitje voor ons gebakken ook, wat een luxe! Thanks Leon.

De volgende dag kregen we een citytour van Tjitra (de huisbaas), zijn we langs de vreemdelingen politie geweest om ons visum te verlengen en hebben we de stad verkent. En oja, wat een heerlijk weer is het hier. 25 graden, zonnetje, LOVELY. 's middags nog even de fiets op gegaan om met Leon de stad in te gaan, bij Zus en Zo een heerlijke meloensap gedronken en wat bij gekleurd. In de middag langs Kleur Enzo (stagebedrijf) gegaan om kennis te maken met onze begeleider. Een leuke eerste indruk, maar dat gaan een pittige eerste paar weken worden! De projecten liggen al op ons te wachten.. Spannend!De rest van de dag rustig aan gedaan en lekker op tijd me bed in gegaan.

Gister zijn we met Lianne naar de film geweest, Think like a man. Wist niet eens dat ze hier een bioscoop hadden! Nog luxer dan in NL. 's Avonds zijn we naar het Suriname Reggae Festival geweest. Waar Rita Marley en nog wat zangers optraden. Bij de liedjes van Bob Marley brak de gekte toch wel los. Het was een leuk feestje!

• 29 April 2012 - 21:36

Jacqueline:

Leuk Yvette! X

• 29 April 2012 - 21:46

Frank:

Leuk verslag hoor Yvette, ik kijk uit naar je volgende ervaringen. XXX

• 30 April 2012 - 00:20

La:

Mis je nu al kind!

• 01 Mei 2012 - 13:59

Ingrid:

Hey Yvette, wat leuk om te lezen hoe het verder met je gaat in Suriname.
    Ik blijf je volgen hoor. Ben benieuwd hoe je je 1e stagedag ervaren hebt?!
    Groetjes aan Esmee en voor jou een dikke X