Dolfijnen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yvette Erf - WaarBenJij.nu Dolfijnen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yvette Erf - WaarBenJij.nu

Dolfijnen

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

06 Mei 2012 | Suriname, Paramaribo

Voordat ik me bedje induik, nog even goed uitrusten voor een volle week stage, zal ik jullie nog verblijden met een nieuw verslag!

Gisteren ben ik op mijn eerste "trip" gegaan, namelijk de dolfijnen spotten. Ennnnn... we hebben ze gespot hoor! Bizar dat zulke beesten toch eigenlijk zo dichtbij leven. Samen met nog 12 andere mensen, waaronder een aantal huisgenoten hebben we deze tour gedaan. Met zijn alle gingen we op een houten bootje de rivier op. Een stuk verder zagen we ze dan de eerste dolfijnen, in groepjes of alleen en soms kwam er nog eentje met een mooie sprong boven water. Maar wat was dat moeilijk om die beesten goed op de foto te krijgen.. Ik bleef maar schieten, gelukkig zit er wel één bij waarbij je echt kan zien dat het een dolfijn is. Bij de rest leek het wel of we omsingeld waren door haaien hahaha! Na een tijdje rondvaren zijn we doorgegaan naar een plantage.

Deze plantage was hiervoor een suikerplantage, waar zelfs suiker verbouwd werd voor de Jamin. Nu wordt die niet echt meer gebruikt. Door een lokale man kregen we een rondleiding over het gebied. Waar hij onder andere zijn "koeien" liet zien, nou dat waren amper koeien te noemen.. meer een soort combinatie van een dromedaris, geit en een koe. Wat een aparte beesten waren dat. Weer een stukje terug kwamen we aan bij de kaaimannen en schildpadden. " Of we ze even wilden vasthouden? " was de vraag.. Waarom ook niet dacht ik. Dan ook maar gelijk met ze op de foto!

Na de rondleiding zijn we weer met de boot terug gegaan naar de verzamelplaats en hebben we bij ons thuis de dag afgesloten met een heerlijke BBQ met het huis en de mensen van de trip! Gelukkig hadden we een afdakje, want er viel me toch een regenbui. De rest van de avond was het droog, dus lekker buiten gezeten onder een lekker temperatuurtje. Wat hou ik toch van dit weer, alleen jammer dat het de laatste tijd zoveel regent. Het weekend wel goed afgesloten met een zonnige zondag. Heerlijk vertoefd bij het zwembad, het bruine huidje begint te komen hoor!

• 07 Mei 2012 - 18:21

Bianca:

Hoi Yvette,
    Heb inmiddels alle drie je verslagen gelezen, leuk!
    Je beleefd wel hele dingen.
    Ook de foto's zijn mooi.
    Kijk uit naar het volgend verslag EN naar de foto's.
    Geniet!
    Liefs

• 08 Mei 2012 - 08:15

Jacky:

Hé Yvette,
    Leuk om je verhalen te lezen. Brengt goede herinneringen terug aan toen ik op jouw leeftijd naar het buitenland ging. Geweldig om je avonturen te volgen. De foto's geven ook een goed beeld. Blijf je gezellig volgen!
    Liefs,
    Jacky
    P.S. Had na je eerste verslag ook een berichtje gestuurd maar die is niet geplaatst, hoop dat deze wel goed gaat :-$.

• 15 Mei 2012 - 15:20

Kimberley:

Hee Yvette,

Klinkt allemaal heel goed, ben benieuwd naar je volgende verslag!

Liefs,